13450845_1757413234472578_1267705521341641983_n

სინოდალური გადაწყვეტილებების მიღების საკითხი, როგორც ადგილობრივ, ისე საყოველთაო დონეზე არის ეკლესიოლოგიური და თეოლოგიური თემა, რომელსაც არ აქვს არანაირი კავშირი სასამართლო გაგებასთან, სამართლებრივ მოქმედებასთან ან სტატისტიკურ შეფასებებთან. ამ გადაწყვეტილებების მიღება წარმოადგენს ხანგრძლივ და გრძელ პროცესს თვით ეკლესიის ცხოვრებაშიც, რომელიც იწყება ადგილობრივი საფეხურიდან. ამიტომაც, კანონიკური სამართლის მიხედვით თანხმობა, რომელიც ხალხისგან ეძლევა რომელიმე კონკრეტული კრების გადაწყვეტილებას, პირდაპირ კავშირშია

წმინდა და დიდი კრების გადაწყვეტილებები და მათი მიღების პრობლემა — მიტრ. ხრიზოსტომოსი

paulladouceur-261x300

წერილები გამოქვეყნდა ვებ–გვერდზე: https://publicorthodoxy.org/tag/paul-ladouceur/ ვებგვერდი შექმნილია ფორდჰემისუნივერსიტეტის (ნიუ–იორკი, აშშ) მართლმადიდებლური თეოლოგიისკვლევის ცენტრის მიერ / მაისი–სექტემბერი 2016 წინამდებარე ტექსტის ქართულ ენაზე თარგმნისინიციატორი თავად დოქტორი პაულ ლადუსირია. მადლობა მას შემოთავაზებისთვის. ჩვენთვის პატივი იყო ამ ტექსტის ქართულ თარგმანზე მუშაობა, – დავით თინიკაშვილი.     დოქტორი პაულ ლადუსირი (Paul Ladouceur) – მართლმადიდებელი თეოლოგი, ცხოვრობს როუდონში (კუებეკი, კანადა). კითხულობს ლექციებს

პაულ ლადუსირი – ეკუმენიზმმებრძოლეობის შესახებ: ანტიეკუმენიზმი მართლმადიდებლურ თეოლოგიაში

14333840_10209563235251852_3332029688416023216_n

საერთაშორისო საღვთისმეტყველო კომისია რომის კათოლიკე და მართლმადიდებელ ეკლესიებს შორის დიალოგისათვის სინოდალობა და პრიმატი პირველ ათასწლეულში – საერთო გაგებისაკენ სვლა ეკლესიის ერთობისათვის კიეტი, 21 სექტემბერი, 2016 წ. მთარგმნელი: გიორგი გერმანოზაშვილი რედაქტორი: მამა ლეონიდე ებრალიძე   რომელი გუესმა და ვიხილეთ, გითხრობთ თქუენ, რაჲთა თქუენცა ზიარებაჲ (κοινωνία) გაქუნდეს ჩუენ თანა და ზიარებაჲ (κοινωνία) ჩუენი მამისა თანა და ძისა მისისა

სინოდალობა და პრიმატი

© ექსკლუზიურად წმინდა პავლე მოციქულის სახელობის მართლმადიდებლური ღვთისმეტყველების ცენტრი გთავაზობთ გრაცის უნივერსიტეტის (ავსტრია) პროფესორის გრიგოლ ლარენძაკისის (Larenzakis, Gregory) ორ  ნაწილიანი სტატიის ქართულ თარგმანს წმინდა და დიდ კრებასთან დაკავშირებით.     ავტორი: პროფესორი გრიგოლ ლარენძაკისი     I ნაწილი   მისაბაძი მაგალითი – წმინდა მამები დამსოფლიო კრებები საკუთარი დოგმატური მოსაზრებებისა დადადგენილებების ფორმულირებისათვის იყენებდნენ თავიანთ ეპოქის  ენას. ცნობილია, რომ წმინდა მამები და მსოფლიო კრებები თავიანთ დოგმატურ დადგენილებებსა და ფორმულირებებში თავიანთი ეპოქის ენასა და ტერმინოლოგიას იყენებდნენ

წმინდა მამათა და მსოფლიო კრებების მეთოდი წმინდა და დიდი კრების უარმყოფელთა საპირისპიროდ

ტერმინის – „ეკლესია–ეკლესიები“    გამოყენება დოკუმენტში – „მართლმადიდებელი ეკლესიის დამოკიდებულება დანარჩენ ქრისტიანულ სამყაროსადმი“

ტერმინის – „ეკლესია–ეკლესიები“ გამოყენება დოკუმენტში — მიტრ. ქრიზოსტომოსი

ავტორი: პროფესორი დიმიტრი კერამიდასი დოკუმენტი “სინოდალურობა და პრიმატი პირველ ათასწლეულში” ერთ-ერთია კათოლიკე და მართლმადიდებელ ეკლესიებს შორის თეოლოგიური დიალოგისთვის შექმნილი შერეული საერთაშორისო კომისიის დოკუმენტთა სიიდან.  კიეტის შეხვედრის მიზანი იყო 1980 წელს დაწყებული ორმხრივი დიალოგის გაგრძელება და ეკლესიის საკრალურ ბუნებასთან დაკავშირებული თემებზე დადებითი განწყობით კონცენტრირება.  წინა ტექსტებთან შედარებით, კიეტის დოკუმენტი უფრო მოკლეა და თეოლოგიურად ნაკლებად გაბედული, რომელიც თითქოს ორიგინალურს არაფერს გვთავაზობს.

სინოდალურობა და პრიმატი: მოსაზრებები კიეტის დოკუმენტის შესახებ

Joint International Commission for Theological Dialogue between the Roman Catholic Church and the Orthodox Church მართლმადიდებელ ეკლესიასა და რომის კათოლიკურ ეკლესიას შორის საღვთისმეტყველო დიალოგის ერთობლივი საერთაშორისო კომისია SYNODALITY AND PRIMACY DURING THE FIRST MILLENNIUM: TOWARDS A COMMON UNDERSTANDING IN SERVICE TO THE UNITY OF THE CHURCH კრებითობა (სინოდალურობა) და პირველობა (პრიმატი) პირველ ათასწლეულში: ეკლესიის ერთობისთვის

სინოდალურობა და პრიმატი პირველ ათასწლეულში: ეკლესიის ერთობისთვის მსახურების საერთო გაგებისათვის

2016 წლის ივნისში, კრეტაზე გამართულმა წმინდა და დიდმა კრებამ საზოგადოების ნაწილში გაურკვევლობა გამოიწვია. მითქმა-მოთქმა მოჰყვა დოკუმენტს „მართლმადიდებელი ეკლესიის დამოკიდებულება დანარჩენ ქრისტიანულ სამყაროსთან“, გაჩნდა შეკითხვები წმინდა და დიდი კრების ენციკლიკის გარშემოც, რომლიც ამ დრომდე არ არის თარგმნილი ქართულად. ენციკლიკის ბერძნული ორიგინალი დაწერილია კათარევუსაზე, ანუ არა ყოველდღიურად სალაპარაკო ბერძნულით (ისევე როგორც ყველაფერი, რაც გამოდის ოფიციალური ეკლესიიდან გნებავთ

სახელდებისათვის „ეკლესია“ და „ქრისტიანი” დიდი და წმიდა კრების დოკუმენტებში

ცენტრის განცხადება შემოქმედის ეპარქიის კრების ოქმთან დაკავშირებით სრულიად მართლმადიდებლურ სამყაროში 2016 წელს 16-27 ივნისს კუნძულ კრეტაზე გამართულ დიდ და წმიდა კრების ირგვლივ დისკუსიები მიმდინარეობს და ის მნიშვნელოვანი შემადგენელი ნაწილია ეკლესიათა დიალოგისა დიდ და წმიდა კრების გადაწყვეტილებების განხილვების დროს. მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენს ეკლესიას ჯერ ოფიციალურად არ მიუღია არანაირი გადაწყვეტილება კრებაზე მიღებულ დადგენილებებთან დაკავშირებით, დიდ და

წმინდა პავლე მოციქულის სახელობის მართლმადიდებლური ღვთისმეტყველების ცენტრის განცხადება

უკვე თვეზე მეტი გავიდა მას შემდეგ, რაც კუნძულ კრეტაზე მსოფლიო მართლმადიდებელი ეკლესიების „წმინდა და დიდი საეკლესიო კრება” გაიმართა. 14 ეკლესიიდან ოთხმა, მათ შორის საქართველოს ეკლესიამ, კრეტაზე გამგზავრებაზე უარი თქვა და ამ დრომდე უცნობია, დაეთანხმება თუ არა იგი იმ ექვს დოკუმენტსა და ორ გზავნილს, რომლებიც კრებაზე დაამტკიცეს. თეოლოგებისთვის იმთავითვე გაუგებარი აღმოჩნდა არგუმენტები, რომლებიც საქართველოს ეკლესიამ წაუსვლელობის

„უკანასკნელი მართლმადიდებლები დედამიწაზე“

მართლმადიდებელი ეკლესიის წმიდა და დიდი კრება არის შვიდი მსოფლიო კრების და მათთან გათანაბრებული ადგილობრივი კრებების გაგრძელება.   ქრისტეს მიერ საყვარელნო შვილნო, უფალმა ღირსნი გაგვხადა  გვეცხოვრა დღეს და მონაწილეობა მიგვეღო, მართმადიდებელი ეკლესიის  წმიდა და დიდი კრების პროცესებში. როგორც მოძღვარნი ჩვენს ვალდებულებად ვთვლით ვაცნობოთ ღვთის  მორწმუნე ერს მიღებული  გადაწყვეტილებების შესახებ, თუ რა მნიშვნელობა აქვთ მათ თითოეული ჩვენგანის

კვიპროსის ეკლესიის წმიდა სინოდის განჩინება წმინდა და დიდი კრების თაობაზე

იოანე ზიზიულასი:  ზოგიერთ შემთხვევაში ეპისკოპოსები საჭიროებენ  თეოლოგების კრიტიკას  2004 წლის 5-10 ოქტომბერს ქ. სოფიაში ჩატარდა უმაღლესი საღვთისმეტყველო სკოლებს შორის საერთაშორისო კონფერენცია თემაზე: „მართლმადიდებლური ღვთისმეტყველება და თანამედროვე სამყარო “. კონფერენციაზე  შეკრებილ იყვნენ სხვადასხვა  საღვთისმეტყველო სასწავლებლების ხელმძღვანელები და პროფესორები-მასწავლებლები, რომლებმაც თანამედროვე საზოგადოების მიერ ეკლესიის წინაშე არსებულ მნიშვნელოვან გამოწვევებზე იმსჯელეს, აგრეთვე   ამ გამოწვევების  საღვთისმეტყველო გააზრების გზებზე. კონფერენციაზე იმყოფებოდა

მიტრ. იოანე ზიზიულასი: „ჩვენ გვჭირდება თეოლოგი ეპისკოპოსები და თეოლოგი მღვდლები“

ნებისმიერი რელიგიის შიგნით, ადრე თუ გვიან, დგება ჟამი, რომ საკუთარი თავი ახლიდან განუცხადოს კაცობრიობას და გარე სამყაროს, თუ მას სურს იყოს უნივერსალური, საჯაროდ მოქმედი, ღია ნებისმიერი ადამიანისათვის. ამგვარი შეკრებების საჭიროებას ხშირად არა მხოლოდ მეტაფიზიკური (საეკლესიო ენაზე დოგმატური), არამედ პრაქტიკული საკითხების მოგვარების საჭიროებაც განაპირობებს ხოლმე. ამ სახის აქტის მომწიფებას, რელიგიური ორგანიზმის სიდიდისა და გეოგრაფიული გავრცელების არეალის

რას მოგვიტანს წმინდა კრება

უამრავმა მედია მომხსენებელმა და გამომცემელმა  აღწერა კრეტის წმინდა კრებამდე არსებული და მისი მსვლელობისას   დაფიქსირებული დაპირისპირებები. ზოგიერთი მიიჩნევდა, რომ კრების სირთულეები გეოპოლიტიკური პროცესებიდან უფრო მეტად გამომდიარეობდნენ, ვიდრე ეკლესიოლოგიურიდან, რაც განპირობებული იყო რუსეთსა და დასავლეთს შორის არსებულ პოლიტიკურ ურთიერთობათა  და კულტურულ დაპირისპირებათაგან. სხვები მიიჩნევდნენ, რომ უთანხმოებანი გამოვლინდა ორ მხარეს შორის დაფიქსირებულ  ხედვებში. პირველს მიეკუთვნებიან ისინი,  ვისაც სურდა

ორი სკოლა – რას ნიშნავს კრეტის კრება, მომავალი მართლმადიდებელი ღვთისმეტყველებისათვის

ინტერვიუ მიტროპოლიტ იოანე ზიზიულასთან  პერგამოსის მიტროპოლიტი იოანე ზიზიულასი უდავოდ ითვლება ჩვენი დროის ერთერთ გავლენიან მართლმადიდებელ თეოლოგად. მისმა ევქარისტიული თეოლოგიის კონცეპტმა მართლმადიდებლური თეოლოგია ნაკლებად სქოლასტიკური აზროვნებისაკენ წაიყვანა. აგრეთვე დასაფასებელია მისი გახსნილობა ქრისტიანულ ეკლესიებთან მიმართებაში, განსაკუთრებით კი აღნიშვნის ღირსია მეოცე საუკუნის  მეორე ნახევარში მართლმადიდებელ ეკლესიას და რომის კათოლიკე ეკლესიას შორის დაწყებული ოფიციალური თეოლოგიური დიალოგი, რომლის მნიშვნელოვან ფიგურასაც

მიტრ. იოანე ზიზიულასი: „მართლმადიდებლობას არ უნდა ეშინოდეს დიალოგის!“

მსოფლიო კრებების ინსტიტუტი, ფრაგმენტი ვლასი ფიდასის, ათენის უნივერსიტეტის პროფესორის „საეკლესიო ისტორიიდან“.    სინოდური შეგნებულობა ყოველთვის იყო საეკლესიო სხეულის მუდმივი მოქმედების ფორმა, რომელიც სათავეს ევქარისტული შეკრებებიდან იღებს და დასრულდება საეკლესიო კრებების სხვადასხვა ფორმების ჩამოყალიბებით დაახლოებით V საუკუნეში. ამ ფორმების უმაღლესი გამოხატულება იყო მსოფლიო კრება, რომლის უმთავრეს მიზანს წარმოადგენდა საეკლესიო ერთობის დაცვა და ამ ერთობის აღდგენა მართალ

მსოფლიო კრებების ინსტიტუტი

2016 წლის 19-26 ივნისს, მსოფლიოს ყურადღება საბერძნეთის კუნძულ კრეტისკენ იყო მიმართული, სადაც მართლმადიდებელ ეკლესიათა მეთაურები შეიკრიბნენ და რიგ საკითხების შესახებ იმსჯელეს. კრებამ, რომელსაც ეკლესია 10 საუკუნეზე მეტია ელის, განსაკუთრებული გამოხმაურება გამოიწვია მსოფლიოში. წინამდებარე სტატიაში შემოგთავაზებთ ამ უმნიშვნელოვანესი მოვლენის მოკლე მიმოხილვას. ( კრების განრიგი იხილეთ მისამართზე: აქ) წმინდა და დიდი კრების გახსნით სესიაზე (ორშაბათს, 2016 წლის 20

წმინდა და დიდი კრების სესიათა მოკლე მიმოხილვა

მიტროპოლიტ ავგუსტინეს ინტერვიუ საერთომართლმადიდებლურ კრებასთან დაკავშირებით კოლიმბარი – 27.06.2016 გერმანიის  მიტროპოლიტი და ცენტრალური ევროპის ეგზარქი ავგუსტინე (ლაბარდაკისი), კონსტანტინოპოლის ეკლესია – და მასთან ერთად ორი მართლმადიდებელი ეპისკოპოსი გერმანიიდან,  კრეტის კრებაში დელეგატების რანგში   იღებდნენ მონაწილეობას. 78 წლის მიტროპოლიტი ინტერვიუში  კრების თათბირების დასრულების შემდეგ პირველ შთაბეჭდილებებს გაგვაცნობს.  წარმოშობით კრეტელი მთავარეპისკოპოსი, საეპისკოპოსო კათედრა  ბონში, ამავრდოულად არის  გერმანიაში   მართლმადიდებელ ეპისკოპოსთა

მიტროპოლიტი ავგუსტინე: „კრების კარი არ დახურულა“

წმინდა და დიდი კრების დასკვნით სესიაზე, მსოფლიო პატრიარქმა ბართლომეოსმა წარმოთქვა სამადლობელი სიტყვა. მისმა ყოვლადუწმინდესობამ მადლობა მოახსენა ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიათა მეთაურებს, რომლებიც კრების მსვლელობაში  იღებდნენ მონაწილეობას. მან აგრეთვე  დასძინა, რომ ,,სულიწმინდის მადლი და ნათელი, რომელიც თანაბრად განეფინება  ეკლესიის  მთელ სხეულ, წინ მიგვიძღვის  ერთსულოვნებისაკენ…ერთად ჩვენ დავწერეთ ისტორია! ჩვენ დავწერეთ ეკლესიის ისტორიის ახალი თავი!’’  გარდა ამისა, მსოფლიო პატრიარქმა მადლობა გადაუხადა

წმინდა და დიდი კრების დასკვნითი სესია. ,,ერთად ჩვენ დავწერეთ ისტორია’’ – მსოფლიო პატრიარქი

დმანისისა და აგარაკ-ტაშირის, დიდი ბრიტანეთისა და ირლანდიის მთავარეპისკოპოსი ზენონი (იარაჯული) სოციალური ქსელის საშუალებით, 2 წერილით ეხმაურება წმინდა და დიდ კრებას. ერთში იგი საუბრობს კრების ირგვლივ არსებულ სიტუაცეაზე, ხოლო მეორეთი კი – „მათ საყურადღებოდ, ვინც კრეტაზე შეკრებილი მართლმადიდებელი ეკლესიების მისამართით სარწმუნოების ღალატის შემცველ დასკვნებს აკეთებს“. მეუფე ზენონის ამ წერილებს, ჭყონდიდელი მიტროპოლიტი პეტრეს (ცაავა) კურთხევით, ეხმიანება ამავე ეპარქიის

ღია პოლემიკა იერარქებს შორის კრეტის კრებაზე

კოლიმბარი, კრეტა, საბერძნეთი მართლმადიდებელი ეკლესიის წმინდა და დიდი კრების მეოთხე დღეს, ღონიის სტავროპიგიალურ მონასტერში საღვთო ლიტურგია აღავლინა რუმინეთის საპატრიარქოს დელეგაციამ, რის შემდეგაც იერარქებმა გააგრძელეს გეგმიური მუშაობა კრების   IX, X და  XI სესიებზე. კრების IX სესიაზე განახლდა საუბრები მარხვის მნიშვნელობისა და თანამედროვე ცხოვრებაში მის შენახვის წესზე, ხოლო რაც შეეხება X  და XI სესიებს, მათი მსვლელობისას ყურადღება

წმინდა და დიდი კრების IX, X და XI სესიები; დისკუსია მარხვისა და ქორწინების შესახებ

მისი უნეტარესობის ალექსანდრიის პაპისა და პატრიარქის თეოდორე მეორის სიტყვა ყოვლადუწმინდესი მსოფლიო პატრიარქის ბართლომეოს პირველისადმი წმინდა და დიდი კრების დასრულებისას (ფრაგმენტი) თქვენო ყოვლადუწმინდესობავ, მარკოზ მახარებლის მიერ დაარსებული ეკლესიის წარმომადგენლები წმინდა და დიდი კრებიდან ვბრუნდებით ჩვენს სამწყსოში, სადაც, ჩვენს სამწყსოს გადავცემთ იმ სულიერი საზრდოს შესახებ რაც აქ მოვიმუშაკეთ, რაც ვნახეთ და მოვისმინეთ. ეს პროცესი კი ახალი ძალებით

ალექსანდრიის პატრიარქის სიტყვა მსოფლიო პატრიარქს

მართლმადიდებელი ეკლესიის წმინდა და დიდი კრების მ ი მ ა რ თ ვ ა მართლმადიდებლებისა და ყველა კეთილი ნების ადამიანისადმი დიდება და მადლობა უფალს რომლის „მადლითა და წყალობით“ შევიკრიბეთ სულთმოფენობის კვირაში (18-26 ივნისს) კუნძულ კრეტაზე, სადაც მოციქული პავლე და მისი მოწაფე მოციქული ტიტე სახარებას ქადაგებდნენ ეკლესიის დაარსების ადრეულ წლებში. ჩვენ ვმადლობთ უფალს, ყოვლადწმინდა სამებას, რომ

მართლმადიდებელი ეკლესიის წმინდა და დიდი კრების მ ი მ ა რ თ ვ ა

მათ საყურადღებოდ, ვინც კრეტაზე შეკრებილი მართლმადიდებელი ეკლესიების მისამართით სარწმუნოების ღალატის შემცველ დასკვნებს აკეთებს: სახიფათო არის მსგავსი განცხადებები. ნუ იქნებით კატეგორიული. გასათვალისწინებელია, რომ ყოველი და ყველაფერი იკვეთება და ვლინდება დროში. თავის დროზე თქვენს მსგავსად ფიქრობდნენ ეჩმიაძინის ეკლესიაში, რამაც ეკლესია მიიყვანა სავალალაო შედეგამდე. იგი მარტო აღმოჩნდა თავისი ფსევდო მოშურნეობიდან გამომდინარე. მისი კატეგორიულობა ნაკარნახევი იყო სარწმუნოების სიწმინდის დაცვის

მეუფე ზენონი: „მათ საყურადღებოდ, ვინც კრეტაზე შეკრებილი მართლმადიდებელი ეკლესიების მისამართით სარწმუნოების ღალატის შემცველ დასკვნებს აკეთებს“

კონსტანტინოპოლის მსოფლიო საპატრიარქო კვლავ ადასტურებს, რომ კრებაზე მიღებული გადაწყვეტილებები სავალდებულო იქნება ყველა ეკლესიისთვის, მიუხედავად იმისა, მონაწილეობს თუ არა წმიდა და დიდ კრებაში ავტოკეფალური ადგილობრივი ეკლესიის დელეგაცია. „თქვენ ჩამოხვედით დემოკრატიული ქვეყნიდან, სადაც ყველასგან ელოდებიან არჩევნებში მონაწილეობას. სამწუხაროდ, დემოკრატიულ ქვეყანაში ყველა არ ღებულობს მონაწილეობას არჩევნებში. ნიშნავს თუ არა ეს იმას, რომ ქვეყანაში ჩატარებული არჩევნები არალეგიტიმურია?“ – ასე უპასუხა

მთავარეპისკოპოსი ზენონი: „მსოფლიო საპატრიარქოს სერიოზული მოცილე-მეტოქე კი, ამ ეტაპზე დამარცხდა“

თეოლოგიის დოქტორი თეიმურაზ ბუაძე: „დოგმა და უფლის მცნება არაა სინონიმები. დოგმა მხოლოდ გამოცხადებით ჭეშმარიტებას მიემარტება. ეკლესია არ ახდენს ისეთი ცოდნის დოგმატიზებას, რომლის მიღება რაციონალური განსჯით, მეცნიერებით ან თუნდაც მხოლოდ რელიგიური პრაქტიკით მიიღწევა, სწორედ ამიტომ არ არის ქრისტიანობა “დოგმატური” რელიგია ამ სიტყვის უარყოფითი გაგებით. ის არ ზღუდავს ადამიანის გონებას იქ, სადას ის კომპეტენტურია. მცნებები კი ადამიანის

ტერმინი „დოგმა“ – Facebook დისკუსია

რადგან მრავალი ჩემი მეგობარი და ნაცნობი, განსაკუთრებით სასულიერო პირები, მეკითხებიან შერეული ქორწინებების შესახებ, ამიტომ მოკლედ დავწერ: IV საუკუნიდან მოყოლებული ეკლესიაში დოგმად მიჩნეულია ის განსაზღვრება, რომელიც მჭვრეტელობით ჭეშმარიტებას მიემართება, რასაც თავად ადამიანის გონება ვერ განსაზღვრავს. კირილე იერუსალიმელი ამბობს, რომ ღვთისმსახურება ორი ფორმით ვლინდებაო, ერთი დოგმებით და მეორე კეთილი საქმეებით (კატ. 4, 2 PG 33, 456). მაშასადამე,

თეოლოგი გოჩა ბარნოვი ე.წ. „შერეული ქორწინების“ შესახებ

მის ყოვლადუწმინდესობას, ბართლომეოს I,კონსტანტინეპოლის – ახალი რომის მთავარეპისკოპოსს და მსოფლიო პატრიარქს თქვენო ყოვლადუწმინდესობავ, ქრისტესმიერ საყვარელო ძმაო, გულითადად მოგესალმებით და შევთხოვთ უფალს, რათა მოგანიჭოთ მშვიდობა, ჯანმრთელობა და მრავალჟამიერი სიცოცხლე. ამასთან, გვინდა გაცნობოთ, რომ ა.წ. 17 ივნისით დათარიღებული თქვენი წერილი ჩვენ ჯერ არ მგვიღია. მისი შინაარსის შესახებ მხოლოდ ინეტერნეტით შევიტყვეთ და ჩვენის მხრიდან პასუხის დაგვიანებაც ამ მიზეზით არის

საქართველოს კათოლიკოს – პატრიარქ ილია II-ის წერილი მსოფლიო პატრიარქ ბართლომეოსს

კრეტის მართლმადიდებელი ეკლესიის წარმომადგენლებმა მოაწყეს საპროტესტო აქცია, პატრიარქ ბართლომეოსის წინააღმდეგ. როგორც “რუსული პლანეტა” იტყობინება პიკეტები შეინიშნება კრეტის მართლმადიდებელი აკადემიის მიმდებარედ, სადაც მიმდინარეობს საერთო მართლმადიდებლური კრება. აქციის აქტივისტები “მართლმადიდებელი სარწმუნოების ღალატში” ადანაშაულებენ მსოფლიო პატრიარქ ბართლომეოსს იმდენად, რამდენადაც იგი გამოდის მოწოდებებით, რომ მოხდეს მართლმადიდებლობის აღრევა კათოლიციზმთან და პროტესტანტიზმთან. რუსეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის პროტოდიაკონმა ანდრეი კურაევმა нсн-ს განუცხადა, რომ

პროტოდიაკონი ანდრეი კურაევი კრეტაზე მიმდინარე აქციების შესახებ

20 ივნისს საბერძნეთში, კუნძულ კრეტაზე საერთო მართლმადიდებელურმა კრებამ დაიწყო მუშაობა. თუმცა, კრება, რომლისთვისაც თითქმის ერთი საუკუნე ემზადებოდნენ, შესაძლოა, მართლმადიდებლური სამყაროს გაერთიანების კი არა, გახლეჩის ათვლის წერტილად იქცეს. ამის მიზეზია რამდენიმე ეკლესიის პოზიცია, რომლებმაც კრებაში მონაწილეობაზე უარი თქვეს. მათ შორისაა საქართველოს მართლმადიდებლური ეკლესიაც. რისთვის იკრიბებიან სრულიად მართლმადიდებელები კრეტაზე? რა მიზანი აქვს ამ თავყრილობას და რა გახდა

ახალი საეკლესიო განხეთქილება? ვინ და რატომ არ წავიდა კრეტაზე?

გთავაზობთ ბერძნული ტელევიზია ERT-ის მიერ მომზადებულ საინტერესო გადაცემას დიდი და წმიდა კრების შესახებ. გადაცემაში მონაწილეობენ გალიის მიტროპოლიტი ემანუელი, მესინიის მიტროპოლიტი ემანუელი, მილეტის მიტროპოლიტი აპოსტოლოსი, არქიმანდრიტი ეგნატიოს სოტიარიდისი, პროფესორი სპიროს ლიცასი, ნიკო პაპახრისტო, ანდრეა ლუდარუსი (Orthodoxia.Info).   სრული ვიდეო იხილეთ ლინკზე გთავაზობთ მნიშვნელოვან ამონარიდებს ამ გადაცემიდან (თავისუფალი ქართული თარგმანი) შესავალი სიტყვის შემდეგ საუბრობს გალიის მიტროპოლიტი. იგი აკრიტიკებს

სპეციალური ბერძნული გადაცემა კრების შესახებ (ქართული თარგმანით)

15 ივნისს, საერთომართლმადიდებლური წმინდა და დიდი კრების დაწყებამდე კუნძულ კრეტაზე, წმინდა საყდართან საქართველოსა და რუმინეთის საელჩოების თაოსნობით რომის ერთიანობის ცენტრმა (Centro Pro Unione) უმასპინძლა შეხვედრას, რომლის მიზანი იყო კრებაზე წარდგენილი დოკუმენტების განხილვა. რასაკვირველია, ორიოდე თვის წინ, როდესაც ამ შეხვედრის მიზანი განისაზღვრა, ვერავინ წარმოიდგენდა, თუ როგორ განვითარდებოდა მოვლენები. კრების შესახებ ადრეც მოგახსენეთ ამ ბლოგის მეშვეობით (14

საერთომართლმადიდებლური (წმინდა და დიდი) კრება კუნძულ კრეტაზე

დღევანდელ დღეს, რომელიც არის ეკლესიის დაბადების დღე – სულთმოფენობის კვირას, წმინდა და დიდ კრებაზე მონაწილე 10 ადგილობრივი ეკლესიის მეთაურმა კრეტის ირაკლეოდან აჩვენეს ერთობისა და სარწმუნოების ნიშანი, გამოთქვეს რა საერთო თანამშრომლობის სურვილი და გაემიჯნენ რა განყოფას, განხეთქილებას და ჩაკეტილობას. დღევანდელი დღის მნიშვნელობაზე ისაუბრა მსოფლიო პატრიარქმა თავის ქადაგებაში, სადაც აღნიშნა, რომ „ჩვენი განსხვავებული ეთიკური წარმომავლობისაგან მომდინარე პრობლემათა

პატრიარქი ბართლომეოსი: „დღეს ვართ ერთი ეკლესია“

ოთხშაბათი, 15 ივნისი 14:00 – მსოფლიო პატრიარქ, ყოვლადუწმინდეს ბართლომეოსის ჩამოსვლა. (ხანიას აეროპორტი) 17:00- მწუხრის საპატრიარქო ლოცვა სტავროპიგიალურ მონასტერში. (კრეტის მართლმადიდებლური აკადემია; კოლიმბარი და ხანია ) ხუთშაბათი 16  ივნისი მართლმადიდებელი ეკლესიის მეთაურთა ჩამოსვლა (ხანიას აეროპორტი) პარასკევი ,17  ივნისი 9:00–17:30- ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიის მეთაურთა მცირე სინაქსისი კრეტის მართლმადიდებლური აკადემია. შაბათი, 18  ივნისი 8:00-ცისკრის მსახურება 9:30– ღვთაებრივი ლიტურგია (ალექსანდრიის პატრიარქი, უნეტარესი თეოდორე

წმინდა და დიდი კრების მუშაობის განრიგი

ჩემო საყვარელო მეგობრებო! თითქმის წელიწადია, რაც ჩემი ფეისბუკის გვერდი დავხურე და ამის მიზეზიც იქვე გაცნობეთ. მაშინ ვფიქრობდი, რომ როდისმე ისევ დავბრუნდებოდი, რომ თქვენთვის ჩემი სულიერი ცხოვრების გამოცდილების ახალი დეტალები გამეზიარებინა, მაგრამ, ვფიქრობ, სხვადასხვა მიზეზით, უახლოეს მომავალში ეს არ მოხდება. ამ წერილს კი ვწერ, როგორც ერთგვარ ანდერძს და მასში იმ ერთადერთ საკითხს მინდა შევეხო, რომელსაც აქამდე

ათონელი ბერი ერმოლაოსი: „დასავლეთისკენ თუ რუსეთისკენ?“

ლაოდიკიის საეკლესიო კრება, კანონი 40 ეპისკოპოსმა, რომელიც კრებაზეა გამოძახებული, არ უნდა შეურაცხყოს მისი გამომძახებელნი, არამედ უნდა წავიდეს და ეკლესიისა და მისი საქმეების წარსამართავად ან მოწაფე იყოს, ან მასწავლებელი. ვინც არად ჩააგდებს მოწოდებას და კრებაზე არ მივა საპატიო მიზეზის გარეშე, მას თავი თვითონ ბრალდებულ-უყვია.   კართაგენის ადგილობრივი კრება, კანინი 76 განვაჩინებთ, რომ ყოველთვის, როცა კრება გაინიშნება,

ეკლესიის კანონები საეკლესიო კრებაში ეპისკოპოსთა თანამონაწილეობის შესახებ

On 10 June 2016, the regular plenary session of the Holy Synod of the Orthodox Church of Georgia was held at the Patriarchate of Georgia. The Catholicos-Patriarch of All Georgia Ilia II acted as the Chairman of the session. Metropolitan Shio (Mujiri) of Senaki and Chkhorotsku was appointed Secretary of the session. TheCatholicos-Patriarch of All Georgia Ilia

The Decree of the Holy Synod of the Orthodox Church of Georgia (10.06.2016)

14-25 მაისს, 2016 წ. შედგა სერბეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის მღვდელმთავართა კრება. სერბეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის მღვდელმთავართა კრების მიმართვა ადგილობრივი ეკლესიების საჭეთმპყრობლებისა და წმინდა სინოდებისადმი   ყველაზე სასიხარულო ქრისტიანული დღესასწაულის აღნიშვნის დღეებში, ყოველ ადამიანს და ყველა ქმნილებას რომ აღავსებს ერთობის შეგრძნებითა და ქრისტესმიერი გამოხსნის სახარებისეული სიხარულით, – მივესალმებით ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესების წმინდა და დიდ კრებას, რომელიც ღვთის შეწევნით,

სერბეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის მღვდელმთავართა კრების მიმართვა 20 მაისი, 2016 წ.

Εισήγηση του Μητροπολίτη της Poti και Khobi Γρηγορίου κατά τη σύγκληση της Συνόδου της Εκκλησίας της Γεωργίας Αγιότατε και Μακαριότατε! Σεβασμιότατοι Αδελφοί! Στις 25 Μάιου, πριν δύο εβδομάδες, συνεδρίασε η αγία Σύνοδος της Εκκλησίας της Γεωργίας, κατά την οποία εξετάστηκαν οι παρατηρήσεις, που αφορούσαν τα προσυνοδικά κείμενα. Καθορίστηκε η θέση της Εκκλησίας της Γεωργίας για

Εισήγηση του Μητροπολίτη της Poti και Khobi Γρηγορίου κατά τη σύγκληση της Συνόδου της Εκκλησίας της Γεωργίας

Die Anrede des Bischofs Grigol (Berbichashvili), Metropolit von Poti und Chobi während der 10.06.2016 berufenen Synode über die Große und Heilige Panorthodoxe Synode (Georgisch-Orthodoxe Kirche) Eure Heiligkeit und Seligkeit! Hochwürdige Bischöfe! Vor zwei Wochen am 25. Mai hatten wir die Sitzung der Heiligen Synode, wo wir die kritischen Anmerkungen zu den Dokumenten der Großen und

Die Anrede des Bischofs Grigol über die Große und Heilige Panorthodoxe Synode

მართლმადიდებელი თეოლოგებისგან შემდგარი ინტერნაციონალური ჯგუფი ამ წერილით მივმართავთ მართლმადიდებელი ეკლესიების იერარქიას, ყველა მართლმადიდებელ მორწმუნესა და კეთილმოსურნეს მთელს მსოფლიოში. წინამდებარე მიმართვას ღრმა გულშემატკივრობით ვწერთ მართლმადიდებელი ეკლესიისადმი, რომლის ერთიანობაც ახალ სიცოცხლეს ათვალსაჩინოებს მთელი კაცობრიობის წინაშე. ჩვენ ვლოცულობთ, რომ აღნიშნული კრება, რომელთან დაკავშირებითაც დიდი მოლოდინები არსებობდა და ასევე დიდი ხნის განმავლობაში მზადდებოდა, მოიმკის სულიწმინდის ნაყოფებს, უპირველეს ყოვლისა კი, საერთო

პეტიცია – განცხადება საერთომართლმადიდებელი ერთობიასათვის

რა არის მსოფლიო კრება? 1. მართლმადიდებლურ კანონიკურ სამართალში (ისევე, როგორც, ზოგადად, მართლმადიდებლურ-ქრისტიანული სწავლებით) აღიარებულია, რომ ქრისტეს მიერ დედამიწაზე დაფუძნებულ ერთ, წმინდა, კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესიას წარმოადგენს მართლმადიდებლური ეკლესია, იგია მემკვიდრე სამოციქულო ეკლესიისა და დამცველი მოციქულთა სწავლებისა. ეკლესია ერთიანია, როგორც „ქრისტეს სხეული“, ხოლო თავი მისი არის უფალი ჩვენი იესუ ქრისტე. 2. რამდენადაც მართლმადიდებელი ეკლესია ერთიანია, შესაბამისად,

დავით ჩიკვაიძე – მოსაზრებები დაგეგმილ წმინდა და დიდ კრებასთან დაკავშირებით

თქვენო უწმიდესობავ და უნეტარესობავ! ყოვლადსამღუდელონო მღვდელმთავარნო! 25 მაისს, ორი კვირის წინ შედგა წმ. სინოდის სხდომა, რომელზედაც ჩვენ განვიხილეთ დიდი და წმიდა კრების წინა საკრებო დოკუმენტებისადმი კრიტიკული შენიშვნები და განვსაზღვრეთ საქართველოს ეკლესიის პოზიცია, რომლითაც ჩვენი დელეგაცია უნდა წარდგეს დიდ და წმიდა კრებაზე; ასევე დაზუსტდა შეკრებაზე წამსვლელ მღვდელმთავართა და დელეგაციის დანარჩენ  წევრთა შემადგენლობა. აღნიშნული სინოდის მიერ მოსმენილ

სიტყვა თქმული მიტრ. გრიგოლის მიერ წმიდა სინოდის სხდომაზე – 10 ივნისი, 2016 წელი

ამ პოსტს არ ვწერ სინოდის გადაწყვეტილების გასაკრიტიკებლად. ეს კანონიკური თვალსაზრისითაც გაუმართლებელი იქნებოდა და გულწრფელად ვამბობ, ამის არავითარი სურვილი არ მაქვს. ჩემი სურვილია ის სიტუაცია შევაფასო, რომელშიც აღმოვჩნდით. კონსტანტინეპოლის პატრიარქი დიდი და წმინდა კრების ჩატარებას მაინც აპირებს. ამ კრებას თავიდანვე ჰქონდა მინიჭებული უნივერსალური სტატუსი და საკითხავია დაკარგავს თუ არა ის საყოველთაოობას, მხოლოდ იმიტომ, რომ რამდენიმე წევრმა

თეოლოგი თეიმურაზ ბუაძე – შექმნილი სიტუაციის ანალიზი

თესალონიკის არისტოტელეს სახელობის უნივერსიტეტის სამოძღვრო და სოციალური ღვთისმეტყველების ფაკულტეტის კრებაზე (2016 წ. მაისი, სესია #563) იმსჯელეს  მართლმადიდებელი ავტოკეფალური ეკლესიების პრიმატთა სინაქსისის შესახებ, რომელიც  გაიხსნა 2016 წლის იანვარში. შეგახსენებთ, რომ წმინდა და დიდი კრება  უნდა გაიმართოს მომავალი სულთმოფენობის დღესასწაულზე (2016 წ. 18-27 ივნისი),  კუნძულ კრეტის მართლმადიდებელ აკადემიაში, კოლიმბარსა და ხანიაში. ვლოცულობთ ამ ჩანაფიქრის წარმატებით განხორციელებისათვის. მსოფლიოს

თესალონიკის უნივერსიტეტის სამოძღვრო და სოცლიალური ღვთისმეტყველების ფაკულტეტის რეზოლუცია, წმიდა და დიდი კრების თაობაზე

რა არის ფუნდამენტალიზმი და ვინ არიან ფანატიკოსები და ფუნდამენტალისტები? რა გავლენა აქვთ ფანატიკოსებსა და ფუნდამენტალისტებს საზოგადოებრივ ცხოვრებაზე, ადამიანთა პიროვნებად ჩამოყალიბებაზე, ეკლესიაზე და როგორ აღიქმება ის საზოგადოების, სახელმწიფოს, ეკლესიის მხრიდან?  ფუნდამენტალიზმი ამა-თუ იმ რელიგიის ბაზისური მცნებების უპირობო მხარდაჭერას მოითხოვს და მათ პირდაპირ რეალიზაციას ისახავს მიზნად. ფუნდამენტალიზმი როგორც წესი, არატოლერანტობის გამოვლინებაა განსხვავებული რწმენის ან შეხედულებების მხარდამჭერი ადამიანებისადმი,

ფუნდამენტალიზმი

შამბეზი, 21-28 იანვარი, 2016 წელი. შეჯამება წმიდა და დიდი კრების სამდივნოდან, 27 იანვარი 2016 წ. მსოფლიო საპატრიარქოს მართლმადიდებლური ცენტრი შამბეზი-ჟენევაში. მისი ყოვლადუწმიდესობის კონსტანტინეპოლის მსოფლიო პატრიარქ ბართლომეს მიწვევით, 2016 წლის 21-28 იანვარს მსოფლიო საპატრიარქოს მართლმადიდებლურ ცენტრში, შამბეზიში (ჟენევა) გაიმართა ადგილობრივ მართლმადიდებელ ელესიათა მეთაურების სინაქსისი. დაესწრნენ: მსოფლიო პატრიარქი ბართლომე; პატრიარქი ალექსანდრიისა თეოდორე; პატრიარქი იერუსალიმისა თეოფილე; პატრიარქი მოსკოვისა

კომუნიკე ადგილობრივი მართლმადიდებელი ეკლესიების მეთაურთა სინაქსისისა

წმინდა და დიდი კრება – სულთმოფენობა 2016 „მოუწოდა ყოველთა ერთობად“   წმინდა და დიდი კრების ისტორია მსოფლიო საპატრიარქოს მთავარდიაკონი, ღმრთისმეტყველების დოქტორი, იოანე (ხრისავგისი) მართლმადიდებელი ეკლესია არის ეკლესია მოციქულთა, ეკლესია მოწამეთა, ეკლესია მამათა და ეკლესია კრებათა. საუკუნეთა განმავლობაში მართლმადიდებელმა ეკლესიამ ჩაატარა როგორც ადგილობრივი და საოლქო დიდი კრებები, ასევე საყოველთაო და მსოფლიო კრებები. რადგანაც წმინდა ზიარების ყოველი დღესასწაული

რა არის წმინდა და დიდი კრება?

წმინდა და დიდი კრება – სულთმოფენობა 2016 „მოუწოდა ყოველთა ერთობად“ ვინ მიღებს მონაწილეობას წმიდა და დიდ კრებაში? მსოფლიო საპატრიარქოს მთავარდიაკონი, დოქტორი იოანე ხრისავგისი და მსოფლიო საპატრიარქოს არქიმანდრიტი დოქტორი ნათანაელ სიმეონიდისი სულთმოფენობის დღესასწაულზე, როდესაც ეკლესია აღნიშნავს მოციქულებზე სულიწმინდის გადმოსვლას, 500-ზე მეტი ადამიანი, ეპისკოპოსები, მღვდლები, ბერები, სასულიერო პირები, ქალბატონები და მამაკაცები,  მონაწილეობას მიიღებენ კუნძულ კრეტაზე მოწვეულ წმიდა და

ვინ მიღებს მონაწილეობას წმიდა და დიდ კრებაში?